Dersin Adı | Çocuk Hakları ve Koruma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 212 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste çocuk hakları ve çocukları koruma yasalarını tanımlaması, çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alması, özel gereksinimli çocukların haklarının korunmasına yönelik önlemler alması, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapma konusunda gerekli bilgileri edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çocuğun tanımı ve çocukla İlgili yasal düzenlemeler, Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri, Aile ve çocuk refahı, Çocuk istismarı ve ihmali, Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, Çocuk işçiliği, Suça sürüklenen çocuklar, Boşanma ve çocuk, Korunmaya muhtaç çocuklar, Kronik hastalığı olan çocuklar, Özel gereksinimli çocukların hakları, Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40 |
2 | Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40 |
3 | Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40 |
4 | Aile ve Çocuk Refahı | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 43-57 |
5 | Çocuk istismarı ve ihmali | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 61-106 |
6 | Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 61-106 |
7 | Çocuk İşçiliği | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 121-160 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Suça Sürüklenen Çocuklar | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 168-200 |
10 | Boşanma ve Çocuk | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 219-230 |
11 | Korunmaya Muhtaç Çocuklar | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 233-254 |
12 | Kronik hastalığı olan çocuklar | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 257-272 |
13 | Özel gereksinimli çocukların hakları | Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 275-304 |
14 | Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama | Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. s: 617-640 |
15 | Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | YILDIRIM DOĞRU, S. (2014) Çocuk hakları ve koruma. Ankara: Eğiten Kitap\nÇocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.\nPusulacık Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi Kılavuzu (Mart, 2010). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. \ İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 ÇHS, Uygulama El Kitabı.\ Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest