DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk Hakları ve Koruma
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 212
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste çocuk hakları ve çocukları koruma yasalarını tanımlaması, çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alması, özel gereksinimli çocukların haklarının korunmasına yönelik önlemler alması, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapma konusunda gerekli bilgileri edinilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk haklarını ve çocuk koruma yasalarını açıklayabilecektir.
  • Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları yapabilecektir.
  • Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir
  • Özel gereksinimli çocukların haklarının korunması ile ilgili önlemler alabilecektir.
  • Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir.
Ders Tanımı Çocuğun tanımı ve çocukla İlgili yasal düzenlemeler, Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri, Aile ve çocuk refahı, Çocuk istismarı ve ihmali, Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, Çocuk işçiliği, Suça sürüklenen çocuklar, Boşanma ve çocuk, Korunmaya muhtaç çocuklar, Kronik hastalığı olan çocuklar, Özel gereksinimli çocukların hakları, Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40
2 Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40
3 Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 1-40
4 Aile ve Çocuk Refahı Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 43-57
5 Çocuk istismarı ve ihmali Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 61-106
6 Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 61-106
7 Çocuk İşçiliği Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 121-160
8 Ara Sınav
9 Suça Sürüklenen Çocuklar Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 168-200
10 Boşanma ve Çocuk Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 219-230
11 Korunmaya Muhtaç Çocuklar Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 233-254
12 Kronik hastalığı olan çocuklar Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 257-272
13 Özel gereksinimli çocukların hakları Yıldırım Doğru, S. (2014) Çocuk Hakları ve Koruma. Ankara: Eğiten Kitap s: 275-304
14 Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. s: 617-640
15 Değerlendirme
16 Final
Ders Kitabı YILDIRIM DOĞRU, S. (2014) Çocuk hakları ve koruma. Ankara: Eğiten Kitap\nÇocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.\nPusulacık Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi Kılavuzu (Mart, 2010).
Önerilen Okumalar/Materyaller Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. \ İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 ÇHS, Uygulama El Kitabı.\ Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
80

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest